torstai 21. toukokuuta 2015

Kiireisen ihmisen paimenpsalmi.



Herra on minun tahtini määrääjä, minun ei tarvitse hosua.
Hän saa minut pysähtymään ja lepäämään hiljaisille tauoille, 
hän varaa minulle hiljaisuuden mielikuvia,
jotka virkistävät minut jälleen tyyneksi.
Hän ohjaa minua suorituskykyni tiellä,
ohjaa minua mielenrauhaan
omalla rauhallaan.
Vaikka minulla on joka päivä ylen määrin tehtäviä,
en tahdo hermoilla, sillä hän on minua lähellä.
Hänen ajattomuutensa, hänen kaikkeen yltävä läsnäolonsa
pitää minut tasapainossa.

Keskellä toimintaa
hän valmistaa minulle virkistyksen ja uudistumisen lähteitä,
hän voitelee mieleni levollisuuden öljyllä;
iloisen energiani malja vuotaa yli.
Ja niin ovat hetkieni hedelmät 
sopusointua ja aikaansaamista täynnä.
Ja minä kuljen Herrani jäljissä
ja asun hänen talossaan iäti.

(Toki Miyashina. Japanilainen muunnelma psalmista 23)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti