maanantai 17. joulukuuta 2012

Myöhässä?

Voiko joulusta olla myöhässä?

Heräsin tänä aamuna siihen todellisuuteen, että jouluaattoon on jäljellä 7 yötä. Ja siitä seurasi vääjäämätön tunne siitä, että olen myöhässä.

Olen myöhässä,
... koska seitsemän päivää ei riitä postipakettien lähettämiseen Suomeen.
... koska moni paketti ei ole edes valmis.
... koska joulukortteja ei ole lainkaan.
... koska joulun menua ei ole suunniteltu.
... koska edes lahjat Bangkokin väelle eivät ole valmiit.

...koska ja että kun. Huh. 
Koska joulun kuuluisi olla kaikkea muuta kuin stressiä, pohdin tässä, mitä kannattaa vaan suosiolla jättää väliin tältä vuodelta. No, joulukortit ainakin. Tässä se siis tulee julkisesti: kun et saakaan meiltä tänä jouluna korttia, et ole poikkeus ja boikotoinnin kohde, vaan voit luottaa siihen, että ajattelin sinua lämmöllä juuri tänään. Arjen organisointi vaan petti tässä perheessä.

Kiinnostaisi kuulla, onko kellään muulla samanlaisia tuntemuksia. Siis onko minulla sielunsisaruksia juuri nyt? 

7 kommenttia:

  1. Täällä ilmoittautuu yksi. Totesin, että osa joulupostista on vielä jossakin... kortteja ei saa kuin muutaman kymmenen kilometrin takaa, eivätkä ne enää ehtisikään. Lahjoja on lapsille ja silti takaraivossa nakertaa pieni epävarmuus, onko sittenkin joku jäänyt ilman. Kaiken olen kyllä kirjannut ylös, ei millään muistaisi muuten. Ja kenelle kaikille muille ajattelin antaa, niin ... on pakko jostakin luistaa. Tarjottavat pitäisi miettiä ja huomaan alkavani jo tinkiä ajatuksesta tehdä itse..

    VastaaPoista
  2. Mä huomasin viikonloppuna, että myöhästyn ja pahasti. Taas. Käsityöprojekteista vain kaksi ehtii pukinkonttiin. Postiin pitäisi ehtiä tyyliin tänään, jos aion saada lähimmille jotain jouluksi. Eli kaupan ja postin kautta vielä tänään. Ensin pitäisi löytää kameran piuha, jotta saan työt tehtyä...

    Stressiä helpottaa se, että kortteja ei lähde tänäkään jouluna. Ja ruuat hoidetaan ensi viikonloppuna.

    Hyvää joulua, ihanat!

    VastaaPoista
  3. Huh, en ole ainoa. Tässä vaiheessa ei siis kannata kurkkailla niitä blogeja, joissa vietetään täydellistä joulua... pitää vaan yrittää rentoutua ja todeta, että joulun päätavoite ei ole olla täydellinen. Ja ajatella, että ne keskenjääneet käsityöt ehtii sitten ensi vuonna lahjapaketteihin, varsinkin, kun mua rupes sattuun oikeeseen kyynerpäähän, joten kutomisesta ei tule nyt yhtään mitään.

    Hyvää joulua teillekin ihanat!

    VastaaPoista
  4. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  5. Auttaako pyöröpuikot tuohon kipuun? Mä en pysty neulomaan kuin muutaman hetken pitkillä puikoilla ennen kuin alkaa pistämään.

    VastaaPoista
  6. Mun kipu ei varsinaisesti alkanut kutomisesta... olen tässä jo pari viikkoa varonut kutomista, kun on ollut olo etten jaksa. Mutta nyt on siis muutaman päivän aristanut kyynärpäätä ja se on jo levinnyt ranteeseenkin... nostaminenkun sattuu, puristamien on oma lukunsa... mietin ensin, että olenko nukkunut käden päällä, mutta alko miten tahansa, nyt rasitus on lisännyt kipua... pitänee ottaa pari päivää rennosti varmaan tietokoneenkin suhteen...

    VastaaPoista
  7. Ihan samoissa fiiliksissä oon täällä....on tunne, että joulukuu on vaan hävinnyt johonkin enkä oo ees ehtinyt joululauluja kuunnella! Odotin töissäkin, että tää vika työviiikko olisi rauhallisempi laskeutuminen jouluun, mutta sitä se ei ole ollut. Oon antanut itselleni armoa tänä vuonna, että ei tarvitse ehtiä kaikkea....ei edes jouluna. Levollista ja nautinnollista joulun aikaa teille =)

    VastaaPoista