perjantai 14. tammikuuta 2011

101 Ecological

Tämä kuva on otettu 1,5 vuotta sitten yhdellä viikonloppureissulla.
Kerrassaan ihana tunnelma ja leppoisa päivä! Katselin tätä ja mietiskelin, mitä kaikkia ihania puutarhajuhlia olisikaan kiva järjestää (tai osallistua) tänä vuonna...
Kotona ollaan oltu yksi yö, mutta kohta lähdetään lentäkentälle: vuorossa on viikonloppu Singaporessa. Menemme tapaamaan ystäviä. Ihanaa! Tätä viikonloppua olen odottanut!!! 

Tällä viikolla olen erityisesti pohtinut ekologisia näkökulmia arjessani. Jos nyt olisi kova sensuuri päällä, vaikenisin visusti koko aiheesta. Mutta olen päättänyt olla ekologisempi, ja vaikka täällä tuntuu toisinaan siltä, että olen valovuosia jäljessä Suomessa asuvia ystäviäni, ja joskus tuntuu siltä, ettei kannata edes yrittää, niin tässä nyt kuitenkin olen ja listaan minun ekologisia oivalluksiani:

001- Pesula. Lempilaukkuni alkoi näyttämään nuutuneelta, joten laitoin sen pesulaan. Ja nyt se näyttää jälleen uudelta! Käytin palveluja, säästin hermojani ja pidensin laukkuni ikää. Suosittelen ;)

002- Vaatteiden korjaus. Meillä on viime aikoina paikkailtu ja korjailtu vaatteita. Lyhyesti: Ekologisinta ikinä on olla ostamatta turhaa ja käyttää jo olemassa olevat tuotteet loppuun.

Mutta nyt minulle annettiin lähtömerkki, joten lisää ensi viikolla... tässä välissä te voisitte jakaa teidän parhaat ja toimivat ekologiset oivallukset. 


Ihanaa viikonloppua!
Ruut


2 kommenttia:

  1. Mä olen alkanut miettimään miten mä voisin ostaa vähemmän. Ongelma on se, kun lapset kasvavat koko ajan ja vaatekerrat joutuu uusimaan aika tiuhaan. Kirppareille mulla ei valitettavasti ole aikaa eikä hermoa mennä, kun ostokset täytyy saada hoidettua nopeasti. Pistän itse kyllä kaiken myyntiin kelpaavan Fidalle, koska sillä tavalla voin myös tukea kehitysaputyötä. Pointti on siis se, miten vähennän tavaran määrää? Siihen mä haluaisin kullanarvoisia vinkkejä.

    VastaaPoista
  2. Hyviä ideoita sulla =)

    Turha tavara ahdistaa mua ja vien aika ajoin kaiken tarpeettoman joko kirpputorille myyntiin tai annan läheiselle lähetyskirpputorille. Ehkä oon vähän siivousfriikki, mutta musta elämä pysyy paremmin järjestyksessä, kun ei oo liikaa ylimääräistä tavaraa. Koitan olla ostamatta mitään mitä oikeasti en tarvitse. Monta vuotta sitten päätin, että ostan mieluummin sekä itselleni että lahjaksi muille palveluita (lahjakortin, käyn ravintolassa, osallistun jollekin mielenkiintoiselle kurssille...) kuin että ostaisin tavaraa. Näin voin ostaa itselleni samalla aikaa =). Vähemmän on enemmän!

    VastaaPoista